Az Ostffyasszonyfai Petőfi Sándor Általános Iskola és Rábapatyi Arany János Általános Iskola 7. osztályos tanulói a Határtalanul pályázat keretében ötnapos tanulmányi kiránduláson vettek részt,

2022.05.09-13. között.

Magyar történelmi és kulturális kincsek nyomába eredtünk Horvátországban, tengerparti látogatással Fiumében és Abbáziában. Baranyától egészen az Adriáig követtük a magyarság történelmi és kulturális lábnyomait, megismerkedtünk a határon túli magyarokkal, sorsukkal az adott régióban, és felfedeztük a Zrínyi, Rákóczi, Frangepán család gyökerének fészkeit a történelmi Délvidékünkön.

Emlékeink:

1. nap: várdaróci tájház, Kopácsi-Rét Nemzeti Park, Eszék, Kiskőszeg, Csúza
  2. nap: Vukovár, újlaki vár és templom, Szentlászló
  3. nap: Zágráb
  4. nap: hajókirándulás az Adrián, Fiuméhez tartozó Tersatto, Abbázia, Lovran
  5. nap: Varasd, Csáktornya

Mindenki számára felemelő érzés volt, mikor megláttuk a tengert. Csodálatos helyeken jártunk, idegenvezetőnk segítségével megismerkedhettünk a nevezetességekkel. Nagyszerű, felejthetetlen élményekben volt részünk.