Egy szép júniusi reggelen izgatottan gyülekeztünk az iskola előtt csomagjainkkal. Körülbelül egy óra utazás után érkeztünk meg 3 kísérőnkkel Bakonyjákóra, ahol Nomád, kaland tematikájú táborban hat napot töltöttünk. A bentlakásos táborban napi ötször kaptunk étkezést. Minden táborozó kapott egy felszereléscsomagot, ami tisztálkodószerekből, törölközőből és sporttáskából állt. Szállásunk a Bittva patak völgyében, patakok és források csobogásától hangos pihenőparkban bújt meg.

Már az első nap öröm-bánat térkép elkészítésével fedeztük fel a falut. Kinek ki a példaképe témánkat beszélgető körben dolgoztuk fel. A következő napon szerződéskötés keretében megalkottuk a csoport szabályait, majd plakátokat gyártottunk. Iharkútra kisvasúttal kirándultunk, ahol megnéztük a felhagyott külszíni bauxitbányát. Dinoszauruszokkal teli világunkba is visszatekintettünk. Csoportos feladatokon keresztül új ismereteket szereztünk a természetről, megtanultunk tájékozódni a természetben. Este legjobb tudásunkkal tutajkészítő és tutajúsztató versenyt rendeztünk. Játékos, közösséget összefogó játékokkal zártuk a napot. A másnapot „Felkészülés a felelősségvállalásra” címmel indítottuk. Ennek keretében egy rövid filmet tekintettünk meg az óceáni szemétszigetek kialakulásáról. Sokan ledöbbenve néztük és vettük tudomásul, hogy pusztítjuk saját Földünket. Számháború játékhoz csapatonként készítettünk zászlót és igazán izgalmas játékban volt részünk. A nagy csata eredménye végül 1-1 lett. Örömteli és hangulatkeltő játékok megtanulásával telt az esténk. Szabadidőnkben csodálatos ping – pong tudásunkat mutattuk meg.? Harmadik nap tábori indulót írtunk és azokat elő is adtuk. Tulajdonságkártyák segítségével önmagunkat jellemeztük. Délután a jellegzetes piros kisvonattal utaztunk Tapolcafőre, Gannára és Döbröntére. A kirándulás alkalmával a karsztvízgyűjtő területeket jártuk be. Este egy kisfilm megtekintése után gyakorlatban ismerkedtünk az éjszakai égbolt titkaival és a csillagok által nyújtott tájékozódás lehetőségeivel. Ötödik nap a természetet jártuk. Ezután tanáraink csapatépítő játékokkal színesítették a programot. Bekötött szemmel lévő társunkat tenyérbe rajzolt jelekkel kellett irányítanunk. Kezeinket körberajzoltuk, majd a bal tenyerünkbe félelmeinket, jobb tenyerünkbe pedig álmainkat és vágyainkat soroltuk fel. SMS bemutatkozást fogalmaztunk meg. Saját címereket készítettünk. Egy jó hangulatú karaoke estét szerveztünk. Besötétedés után a táborhelyen elemlámpás mini túrán vettünk részt, az elrejtett kincseket utasítás alapján közösen kerestük meg.

A tábor zárásaként a héten szerzett ismereteket rendszereztük, a megélt eseményekről saját véleményeket fogalmaztunk meg. Búcsút vettünk a Bakonytól, egy közösséget alkotva, rengeteg tapasztalattal és tele élményekkel indultunk haza.